Monday 16 July 2012

~~Alkisah maka tersebutlah kisah~~ hew hew (Part 2)

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya tujukan kepada anda semua khususnya Miss Salina yang akan menilai blog saya ini..hoho

Hari ni saya akan menceritakan tentang sebuah band yang sangat dikenali di Indonesia dan Malaysia disebabkan lagunya2nya yang best dan kontroversi vokalisnya (hehe) >.<

Band itu adalah..........


Bukanlah niat di hati ini untuk menceritakan kontroversi tersebut tapi kerana band inilah yang banyak memberi pengaruh kepada band kami seperti yang saya ceritakan dalam Alkisah Part 1...Mesti korang tau lagu Mimpi Yang Sempurna KAN3!!!!

Kat bwh nie saya sertakan video officialnya dan lirik sekali dgn chord...Bleh la korang play video nih then capai gitar akustik korg (kalau ade la, pinjam pun boleh) trus jamming...hoho. Chordnya sangat senang dan merupakan combination chord yang bese dipakai oleh musician untuk buat lagu iaitu Em, C, G dan D...

Peterpan - Mimpi yang Sempurna
Em         C             G
Mungkinkah bila ku bertanya
D                 Em
Pada bintang-bintang
Em       C             G
Dan bila ku mulai merasa 
              D   Em C G D
bahasa kesunyian

Em       C               G
Sadarkan aku yang berjalan
D              Em
dalam kehampaan
Em       C              G
Terdiam, terpana, terbata
D
Semua dalam keraguan
Em C    G   D      Em    C   G    D          
Aku dan semua yang terluka karena kita
Em C          G   
Aku kan menghilang 
D                Em
dalam pekat malam
Em C           G  D
Lepas ku melayang
Em   C           G
Biarlah ku bertanya
D                  Em
pada bintang-bintang
C              G
Tentang arti kita
       D
dalam mimpi yang sempurna

No comments:

Post a Comment